Συγκοινωνούντα δοχεία σε μία άρρωστη σχέση!

Η αφορμή και το κίνητρο γι’ αυτό το άρθρο αποτέλεσε η είδηση (που πέρασε στα ψιλά) πως το γνωστό μας PONY  πρόκειται να μπει ξανά σε γραμμή παραγωγής μετά από 29 χρόνια. Το PONY για όσους δεν γνωρίζουν αποτέλεσε την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στην ιστορία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Η οικογένεια Κοντογούρη που δραστηριοποιούνταν στον χώρο από την δεκαετία του 60’ με την CHRYSLER κατάφερε όντας και dealer της CITROEN εκείνη την εποχή να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο χαμηλού κόστους, καλής κατασκευής με την ενίσχυση του Brand name της CITROEN.

     

       Η απήχηση του μικρού αυτοκινήτου ήταν τόσο μεγάλη και αναπάντεχη που προφανώς ενόχλησε τις εισαγωγικές εταιρίες της εποχής, καθώς έβλεπαν μία Ελληνική εταιρία να μπαίνει δυναμικά στο χώρο και να διεκδικεί σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

            Οι πιέσεις που ασκήθηκαν στους πολιτικούς ώστε το εγχείρημα της οικογένειας Κοντογούρη να αποτύχει ήταν τεράστιες. Οι πιέσεις αυτές οδήγησαν στο τέχνασμα των συνδικαλιστών. Το συγκοινωνούν δοχείο των πολιτικών ακούει στο όνομα (ελεγχόμενος) συνδικαλισμός.  Οι συνδικαλιστές εκτέλεσαν άψογα το σχέδιο των πολιτικών και με καταλήψεις διαρκείας (120 ημέρες) και αιτήματα διακοπών (άκουσον άκουσον) κατάφεραν να κλείσουν το πιο πετυχημένο εγχείρημα Έλληνα επιχειρηματία στο κλάδο της αυτοκίνησης. Κανείς δεν πίστεψε πως η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει με συνέπεια αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών με κερδοφόρα απόδοση και ειδικά η πολιτική ηγεσία, που αντί να στηρίξει την προσπάθεια αυτή, αντιθέτως την υπονόμευσε.

            Τα οφέλη που θα  μπορούσε η Ελλάδα να κερδίσει αν αυτή η προσπάθεια ευδοκιμούσε ήταν πολλαπλά. Το σημαντικότερο όμως της όλης ιστορίας αποτελεί η αντιμετώπιση από τον πολιτικό κόσμο της προσπάθειας αυτής. Αποφάσεις και υπόγειες διεργασίες γνωστές στο κόσμο αλλά άγνωστες στους εισαγγελείς. Πώς μπορείς να υπονομεύσεις κάτι που συμβάλλει στην πρόοδο της χώρας σου και να αυτοαποκαλείσαι πατριώτης; Γιατί αυτοί οι συνδικαλιστές που υποκινήθηκαν από συμφέροντα, δεν ρωτήθηκαν πού, ποιος και γιατί; Ειδικά, εάν κάποιοι από αυτούς μελλοντικά κατέλαβαν σημαντικές πολιτικές θέσεις. Η ιστορία γράφει αλλά δεν τιμωρεί έγκαιρα. Η τιμωρία για να έχει αξία πρέπει να αποτελεί παράδειγμα για τις ερχόμενες γενιές και να αποτελεί οδηγό.

            Εύχομαι και ελπίζω η νέα προσπάθεια του PONY  να είναι εξίσου επιτυχημένη και να μην βρει τα αντίστοιχα εμπόδια. Μακάρι σε λίγα χρόνια να κυκλοφορούν στον δρόμο αρκετά Ελληνικά αυτοκίνητα και όλοι εμείς να είμαστε υπερήφανοι.

                                                                        Εις το επανειδείν

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s